4 Ocak 2012 Çarşamba

Ben Deliyim

Çılgın zamanlarda yaşamak bize düştü..
Ölümün acımasızlığı her zamankinden beter...
Gidenler..
Gelenler...
Düşenler...
Ahhh zamanın sonsuzluğunu anlamayanlar
Düştük yola güzel şeyler bulmak umuduyla...
Işıklarıyla büyük şehirler yol oldu bize...
İz sürdük yalnızlığa...
………Kemal Kahraman- Gürkan Sarıgül……..


Ben deliyim
Hesapsız günlerin bekçisi
Bilmem ince hesaplar yapmasını
Ne görürsem, ne hissettirsem onu söylerim
Oyun, yalan, dolan yoktur yüreğimde

Ben deliyim
Tanrılara ve onların dinlerine inanma
İnanmam kapkara töreler, köhnemiş adetlere
Bir tek sevgiye inanırım, aşka

Ben deliyim
Savurmuşum yüreğimi dört bir yana
Çizilmiş sınırlara inanmam
Dinim, dilim, ırkım, rengim yoktur
Dünyalıyım ben

Ben deliyim
Bilirim uslanmaz deli gönlüm
Her şeyi paylaşırım yarin yanağından gayrı
Baştanbaşa Anadolu’yum
Özgürlük türküsüyüm savaşlara karşı

Ben deliyim
Yüreğime akan kan kesilmese de
Gardiyan olmam ömrüme
Aşka inanır, sevgiye bağlanırım
Uslanmaz bir romantik olurum dumanını gökyüzüne savuran

Ben deliyim
Hayat ve sevda yalan diyenlere inat
Her gece bir gemi kalkar yüreğimde sevda dolu
Aşklarım yangın mavisine çalar
Vişne rengi ekşilik tadında olsa da bazen

Ben deliyim
Deli sevdalar dolanır damarlarımda
Gökteki yıldızlar kadar çok ve parlak
Çöplerde emek toplayan çocukların haline ağlarım
Afrika da açlıktan ölen çocukların

Ben deliyim
Kökü fırtınalarda sökülmemiş bir çınarım
Gam yükler yüreğime ustura ağzında yaşarım
İçerim alkolün her çeşidini tadına vara vara
Günlerin acılarına vura vura

Ben deliyim
Amansız acı tadında yağan ihanetlere inat
Dürüstlüğün ve sadakatin halen olduğuna inanırım
Umuda inanırım

Ben deliyim
Dalımda çürüyen bir dünyanın acılarını kuruturum
Öfkem kabarır basarım küfrü
Ağlarım yüreğim kabarır
Cehennemden beter yanarım

Ben deliyim
Yüreğimi yaşadığım kentin hüzünlerine katmışım
Yarım kalmış aşklarına yanmışım
Yalnızlığına sığınmışım
Kırık dökük anılarına

Ben deliyim
Sevgisizlikten soğumuş bir dünyada
Yaz mevsimini sıcakları severim
Soğuktan nefret ederim

Ben deliyim
İhanete uğrayan umutlar ağır yenilgiler alsa da   
Rodrigo dinler, güzel hayaller kurarım
Sevdaya dair, güzel günlere dair

Ben deliyim
Karanlıkta parçalansa da zaman
Bu dünya da insanlar her şeyi paylaşsın isterim
Zengin ve fakir olmasın
Mutluluktan herkese eşit pay düşün isterim 

Ben deliyim
Patlamaya hazır volkanlar taşırım içimde
Mavi gözlü deve, Nazım ustaya özenir
Bütün haksızlıklara muhalefet ederim
İsyan ederim

Ben deliyim
Sonu kayıp aşklar taşırım yarınlara
Sineme katar bütün ayrılıkları
Efkarımı savurup sigaramın dumanına
Özlemlerin en büyüklerini yaşarım

Ben deliyim
Ne olacak halim diye düşünmem
Yollara düşerim anlamlı anlamsız, zamansız
Bağlanmam kimseye, kendime bile
Bilirim, bir gün sevgiyle büyüyen bir aşk örter üstümü

Ben deliyim
Gidenler düşünce benden
Dağlara sevdalanır
Bulutlara kurarım düşlerimin çadırını

Ben deliyim
Ütopyalar kurarım
Elime sevda kuşları konar, koynumda beslerim
İnsanlar istemese de
Onlara ateşi çalarım, Prometheus gibi

Ben deliyim
Sivas da, Dersim de yanar, Maraş da kül olurum
Apansız fırtınalar çıkar yüreğimde
Sevda haritaları çizerim
Yaralarıma çiçek ekerim

Ben deliyim
Her 6 Mayıs da darağacına çekerim kendimi
15-16 Haziranda isyan olurum
Kızıldere’de ateş, Nurhak’da yangın olurum
Latin Amerika’da Che Guevara 
Rusya’da Tanya
Almanya’da Rosa Luxemburg
Anadolu’da Mustafa Suphi

Ben deliyim
Halepçe’de zehirlenir, Hiroşima’da bedenim tuz buz olur
Zindanlarda yatar dağ başlarına sevdalanırım
Paraya değer vermem
Uçurumları çoğaltan kapitalizmden nefret ederim

Ben deliyim
Arabeks dumanlar yükselirken bu kentin üzerinden
Spartaküs olurum bazen
Çoğu zaman Prometheus

Ben deliyim
Balık hafızalı bir dünyada yaşarım
Unutmam hiçbir şeyi
Kin tutmam
İncinsem de incitmem

Ben deliyim
Bilirim bu dünya bana göre değil
Karanlığı ince bir bıçak gibi yırtarım
Yürek dolusu gülerim
İçim de büyümeyi unutmuş bir çocuk taşırım
Saf bir çocuk

Ben deliyim
Evrim teorisine inanırım
Köküm MÖ 4000 de Sümer de yaşar
Dostumdur MÖ 1500 de yaşıyan Hititli
Ama inanmam Hititlinin bin tanrısına
Dostumdur İnkalılar, Mayalılar, Kızıldereliler
Dostumdur yedi kıtada yaşayan gelmiş geçmiş canlılar

Ben deliyim
Kitapları severim en çok hüzünlü kitapları
Müzik dinlerim en çok aşk şarkılarını
Sesim güzel olmasa da türkü söylerim, şiir okurum

Ben deliyim
Koynumda taşırım mavi sevdalarımın resmini
Carl Orff ezgisi büyüklüğünde şimşekler çakar ruhumda
Hangi kentte yangın çıksa oraya koşarım
Bir tutam aşkta yanarım

Ben deliyim
Sevda çıkınca yoluma yüreğimi orta yer koyarım
Sevdada, dostlukta, düşmanlıkta erkekçe olsun isterim
Hiçbiri olmasa da

Ben deliyim
Yanlış rüzgarlar esse de ömrümün atlasında
Bütün köhnemiş yasaklara inat
Bir yürek taşırım kıpkızıl 
İçinde kocaman sevdalarla

Ben deliyim
Pir Sultan’ı, Köroğlu’nu, Karayılan’ı severim
Darağacına asılan Şeyh Bedrettin’i, Börklüce Mustafa’yı, Torlak Kemal’i
Ömer Hayyam’mı, Hesiodos’u, Aragon’u, Bertolt Brecht’i,
Daha nicesini

Ben deliyim
Güneşi tutuşturan bir ömür yaşarım
Kendime güler, ağlarım kendime
Soluk soluğa koşarım bir parça aşk kırıntısının peşinde
Sığmaz yüreğim göğüs kafesime

Ben deliyim
Deliden de deli
Akıllıdan da akıllı

Hiç yorum yok: